Την Πέμπτη, 31 Αυγούστου 2023 ολοκληρώθηκε το έργο “Critical Thinking for Successful Jobs- THINK4JOBS ” (2020-1-EL01-KA203-078797), το οποίο χρηματοδοτήθηκε από το Erasmus+ και συντονίστηκε από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας και τον Καθηγητή του Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης κ. Δημήτρη Πνευματικό.
Το πρόγραμμα THINK4JOBS ένωσε μία διεπιστημονική ομάδα με Ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης και Επιχειρήσεις, οι οποίες δραστηριοποιούνταν σε διάφορους επιστημονικούς τομείς (Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών, Αγγλικά ως δεύτερη ξένη γλώσσα, Κτηνιατρική, Οικονομικά, και Εταιρική Διαχείριση και Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης) και ενδιαφέρονταν για την προώθηση της Κριτικής Σκέψης. Οι φορείς της διεπιστημονικής ομάδας προέρχονταν από πέντε χώρες της Ευρώπης, και συγκεκριμένα την Ελλάδα, την Πορτογαλία, την Ρουμανία, την Λιθουανία και την Γερμανία.
Ειδικότερα, το έργο στόχευε στην ανάπτυξη Μικτών Προγραμμάτων Σπουδών Κριτικής Σκέψης (Critical Thinking blended apprenticeship curricula) τα οποία εφαρμόστηκαν κατά την Πρακτική Άσκηση των φοιτητών και φοιτητριών στους φορείς της Αγοράς Εργασίας προκειμένου να εξασκήσουν την Κριτική τους Σκέψη με συστηματικό τρόπο και σε πραγματικές συνθήκες.
Επιπλέον, το έργο στόχευσε στην ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και Αγοράς Εργασίας με σκοπό την αποτελεσματική προαγωγή, ανάπτυξη, υποστήριξη, και αξιολόγηση της Κριτικής Σκέψης των φοιτητών κατά την μετάβασή τους στην αγορά εργασίας.
Τα κύρια επιτεύγματα του Έργου περιλαμβάνουν:
- Την ανάπτυξη μίας Εργαλειοθήκης (Toolkit), η οποία ανιχνεύει, αφενός, τα υπάρχοντα κενά στην ανάπτυξη και εφαρμογή της διδασκαλίας της Κριτικής Σκέψης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και στην Αγορά Εργασίας, και αφετέρου συμπεριλαμβάνει 10 σενάρια βασισμένα στην Αγορά Εργασίας καθώς και οδηγίες διδακτικής αξιοποίησής τους.
- Την ανάπτυξη εκπαιδευτικού προγράμματος Εκπαιδευτών οι οποίοι προέρχονται από την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και τις Επιχειρήσεις με στόχο την επιμόρφωσή τους σε ζητήματα που αφορούν την προώθηση, ανάπτυξη, υποστήριξη και αξιολόγηση της Κριτικής Σκέψης στην Πρακτική Άσκηση Φοιτητών καθώς και την ανάπτυξη Μικτών Προγραμμάτων Σπουδών με την αξιοποίηση της πλατφόρμας Moodle.
- Την επιμόρφωση 15 Εκπαιδευτών από την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και 15 από τις Επιχειρήσεις αξιοποιώντας το προηγούμενο Πρόγραμμα Εκπαίδευσης.
- Την ανάπτυξη 13 Μικτών Αναλυτικών Προγραμμάτων Κριτικής Σκέψης για την Πρακτική Άσκηση του φοιτητικού πληθυσμού στα γνωστικά αντικείμενα του Έργου μέσα από συνεργασία της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και της Αγοράς Εργασίας.
- Την εφαρμογή και αξιολόγηση των 13 Μικτών Αναλυτικών Προγραμμάτων για την Πρακτική Άσκηση του φοιτητικού πληθυσμού στα διάφορα γνωστικά αντικείμενα (δλδ, Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών, Κτηνιατρική, Οικονομικά, Εταιρική Διαχείριση και Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης) της κοινοπραξίας εμπλέκοντας περισσότερους από 500 φοιτητές στις πέντε χώρες του Έργου.
- Την ανάπτυξη ενός πρωτοκόλλου για το πως θα πρέπει να προωθείται η Κριτική Σκέψη σε Μικτά Αναλυτικά Προγράμματα Πρακτικών Ασκήσεων.
- Τη διάχυση των αποτελεσμάτων του Έργου στην Ακαδημαϊκή και Ερευνητική κοινότητα δημοσιεύοντας έναν ειδικό τόμο σε έγκριτο περιοδικό με τίτλο «Κριτική Σκέψη: Γεφυρώνοντας την μετάβαση από την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στην Αγορά Εργασίας»: https://www.mdpi.com/journal/education/special_issues/labor_edu
Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα αποτελέσματα του Έργου “Critical Thinking for Successful Jobs”, μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα: https://think4jobs.uowm.gr/